Serwis używa pliki cookies

W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Możecie Państwo dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Niedokonanie zmian ustawień przeglądarki internetowej na ustawienia blokujące zapisywanie plików cookies jest jednoznaczne z wyrażeniem zgody na ich zapisywania. Więcej szczegółów poniżej. Polityka Cookies

Rozumiem
Rozumiem
arrow arrow2 faq_chart faq_mess faq_doc faq_folder faq_clock faq_mail firma czlowiek e-banking uniqueArrow rolnictwo arrow-bold-down arrow-bold-left arrow-bold-top arrow-bold-right arrow-light-top arrow-light-left arrow-light-bottom arrow-light-right fb twit googlep hours ikonkainfo linkedin mail okooutline partnerstwo phone scrollTo sgb_ikonka_phone2 solidnosc stabilnosc tradycja where arrow arrow2 download alert login sgbglownaikona1 menu_toggler compass arrow-triangle-top arrow-triangle-bottom close search

Uwaga! Możliwość odwołania przy odrzuconym wniosku z PFR. –

Uwaga! Możliwość odwołania przy odrzuconym wniosku z PFR.

Tarcza Finansowa PFR – jak się przygotować?

 

Szanowni Państwo,

 

w ramach obsługi programu wsparcia Tarcza Finansowa PFR, Polski Fundusz Rozwoju wydaje decyzję na podstawie nadesłanych wniosków o przyznanie subwencji, które mogą mieć 3 statusy:

  1. Zgody na przyznanie subwencji w całkowitej pierwotnie wnioskowanej kwocie (GRANTED),
  2. Zgody na przyznanie subwencji częściowo w kwocie, która wynika ze zweryfikowanych przez PFR danych w rejestrach ZUS i MF (GRANTED CHANGED),
  3. Odmowy przyznania subwencji po weryfikacji złożonego wniosku w rejestrach ZUS i MF (REJECT).

 

Od decyzji przyznania częściowej subwencji (GRANTED CHANGED) od dzisiaj uruchomiono procedurę odwoławczą. Wydanie przez  Polski Fundusz Rozwoju S.A. (PFR) decyzji o udzieleniu subwencji (w całości lub  części) lub odmowie udzielenia subwencji następuje po zawarciu Umowy subwencji w oparciu o dane udostępnione we wniosku.

 

Proces odwoławczy wygląda następująco:

  1. Klient banku składa odwołanie od decyzji PFR za pośrednictwem e bankowości (w tym samym banku, w którym składał wniosek o subwencję),
  2. Odwołanie kierowane jest przez kanał bankowości elektornicznej do PFR ,
  3. PFR w ciągu kilku dni odpowiada Klientowi Banku również poprzez kanał bankowości elektronicznej.

 

 

Prosimy o zwrócenie uwagi na fakt, że w sytuacji, gdy przyczyną decyzji negatywnej są niezgodności z danymi dotyczącymi stanu zatrudnienia, przychodów lub zalegania z podatkami/składkami na ubezpieczenia społeczne – przed złożeniem ponownego wniosku o subwencję – rozbieżności te należy wyjaśnić z ZUS lub właściwym urzędem skarbowym.

Wtedy kolejny wniosek o subwencję należy złożyć dopiero po ich wyjaśnieniu i upewnieniu się, że spełnione zostały warunki do jej uzyskania. W celu zmniejszenia ryzyka odrzucenia wniosku o subwencję PFR deklaruje, że każdy wniosek jest sprawdzany z bazami danych kilkukrotnie, nawet w okresie do 7 dni, przed podjęciem decyzji o jego odrzuceniu.

Pod poniższym linkiem znajdą Państwo najważniejsze informacje dotyczące danych, które powinny zostać zweryfikowane przez przedsiębiorcę w rejestrach publicznych przed złożeniem ponownego wniosku o subwencję: https://pfrsa.pl/tarcza-finansowa-pfr/tarcza-finansowa-pfr-dla-mmsp-wazne.html

 

 

Jak się przygotować do złożenia wniosku w ramach Tarczy Finansowej PFR?

  1. Upewnij się że Bank posiada aktualne, zgodne z wpisem w rejestrze dane Twojej firmy.
  2. Upewnij się że posiadasz aktualne pełnomocnictwo do reprezentowana Twojej firmy i dysponowania środkami w banku.
  3. Upewnij się że posiadasz aktywny dostęp, czyli login i hasło do bankowości internetowej dla firm.
  4. Sprawdź, czy Twoja firma prowadziła działalność na dzień 31 grudnia 2019 r.
  5. Przygotuj dane finansowe swojej firmy, w szczególności , wysokość obrotów gospodarczych w wybranych miesiącach oraz o liczbę zatrudnionych pracowników w przeliczeniu na pełen etat (w tym zatrudnionych na umowy cywilnoprawne).
  6. Upewnij się, że nie masz zaległości z płatnościami podatków i składek na ubezpieczenia społeczne.

UWAGA!

Ponieważ podstawą weryfikacji wniosków i oświadczeń, które wpływają na przyznanie subwencji w ramach Tarczy Finansowej PFR i jej wysokość są rejestry publiczne, ważne jest, aby przedsiębiorca, który będzie się ubiegać o jej przyznanie złożył deklarację VAT w czasie, który pozwoli na jej przetworzenie i zatwierdzenie przez Ministerstwo Finansów.

deklaracje: VAT-7 za marzec br. i VAT-7K za I kwartał br. można składać już od 1 kwietnia 2020 r.

deklarację VAT-7 za kwiecień można złożyć już od 1 maja 2020 r.

Więcej informacji na stronie www.pfr.pl/tarcza