Projekcja wartości Banku Spółdzielczego Ziemi Kaliskiej wg filozofii ESG
E-Środowisko | S-Społeczność | G-Ład korporacyjny |
Troska o środowisko naturalne | Pracownik-Klient potrzeby, oczekiwania relacyjność |
Zarządzanie strategiczne i współpraca ze środowiskiem lokalnym, jako czynnik wzrost konkurencyjności i efektywności działania Banku |
W ramach przyjętych wartości Bank stawia cele, które identyfikuje jako najważniejsze w bieżącej pracy wewnątrz organizacji i przy podejmowaniu decyzji biznesowych.
Bank wspiera i realizuje działania związane ze zrównoważonym rozwojem w trzech obszarach, które stanowią dla nas podstawy Strategii ESG:
Troska o środowisko naturalne (E) – jak dbamy o środowisko i jakie działania planujemy podjąć, w tym:
Pracownik-Klient potrzeby, oczekiwania relacyjność (S) – nasze działania w obszarze odpowiedzialności społecznej, w tym:
Zarządzanie strategiczne i współpraca ze środowiskiem lokalnym, jako czynnik wzrostu konkurencyjności i efektywności działania Banku (G) – co robimy/planujemy w obszarze ładu korporacyjnego, w tym:
Bank zarządza ryzykiem ESG.
Bank za cel stawia sobie integracje wskaźników niefinansowych ESG z istniejącymi systemami i procesami zarządzania ryzykiem, aby możliwości i ryzyka mogły być w pełni rejestrowane i systematycznie zarządzane. Ryzyka ESG uwzględniane są przez Bank przy podejmowaniu decyzji kredytowych. Model zarządzania ryzykiem opiera się na regulacjach i procedurach bankowych wdrażanych przez BSZK w sposób proporcjonalny. Polityka ESG w Banku koncentruje się na realizacji Wytycznych EBA 2020/06/30.
Cele wdrożenia i realizacji Strategii ESG w Banku Spółdzielczym Ziemi Kaliskiej – Projekcja koncentracji Banku na sześciu celach Agendy ONZ.
Strategia Społecznej Odpowiedzialności Biznesu Banku Spółdzielczego Ziemi Kaliskiej koresponduje z długofalowymi wyzwaniami, przed którymi stoi nie tylko branża finansowa ale także polska gospodarka. Bank realizuje postanowienia rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) z dnia 27 listopada 2019 r. w sprawie ujawniania informacji związanych ze zrównoważonym rozwojem w sektorze usług finansowych. Na jego podstawie aktywnie angażuje się w kwestie dotyczące zrównoważonego finansowania, ryzyk klimatycznych i społecznych oraz tematów z tym powiązanych.
Przyjęcie Agendy 2030 oznacza utożsamienie się Banku z jej 17 celami zrównoważonego rozwoju dla świata przyjętymi przez społeczność międzynarodową. Poprzez realizację działań CSR – BSZK przyczynia się do realizacji 6 Celów Zrównoważonego Rozwoju ONZ, których ekspozycja została przypisana do działań w obszarze rynku, miejsca pracy, środowiska i społeczeństwa.