Serwis używa pliki cookies

W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Możecie Państwo dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Niedokonanie zmian ustawień przeglądarki internetowej na ustawienia blokujące zapisywanie plików cookies jest jednoznaczne z wyrażeniem zgody na ich zapisywania. Więcej szczegółów poniżej. Polityka Cookies

Rozumiem
Rozumiem
arrow arrow2 faq_chart faq_mess faq_doc faq_folder faq_clock faq_mail firma czlowiek e-banking uniqueArrow rolnictwo arrow-bold-down arrow-bold-left arrow-bold-top arrow-bold-right arrow-light-top arrow-light-left arrow-light-bottom arrow-light-right fb twit googlep hours ikonkainfo linkedin mail okooutline partnerstwo phone scrollTo sgb_ikonka_phone2 solidnosc stabilnosc tradycja where arrow arrow2 download alert login sgbglownaikona1 menu_toggler compass arrow-triangle-top arrow-triangle-bottom close search

ESG Bank Spółdzielczy Ziemi Kaliskiej –

ESG Bank Spółdzielczy Ziemi Kaliskiej

Projekcja wartości Banku Spółdzielczego Ziemi Kaliskiej wg filozofii ESG

E-Środowisko S-Społeczność G-Ład korporacyjny
Troska o środowisko naturalne Pracownik-Klient
potrzeby, oczekiwania relacyjność
Zarządzanie strategiczne i współpraca ze środowiskiem lokalnym, jako czynnik wzrost konkurencyjności
i efektywności działania Banku

W ramach przyjętych wartości Bank stawia cele, które identyfikuje jako najważniejsze  w bieżącej pracy wewnątrz organizacji i przy podejmowaniu decyzji biznesowych.

Bank wspiera i realizuje działania związane ze zrównoważonym rozwojem   w trzech obszarach, które stanowią dla nas podstawy Strategii ESG:

Troska o środowisko naturalne (E) – jak dbamy o środowisko i jakie działania planujemy podjąć, w tym:

Pracownik-Klient potrzeby, oczekiwania relacyjność (S) – nasze działania w obszarze odpowiedzialności społecznej, w tym:

Zarządzanie strategiczne i współpraca ze środowiskiem lokalnym, jako czynnik wzrostu konkurencyjności i efektywności działania Banku (G) – co robimy/planujemy w obszarze ładu korporacyjnego, w tym:

Bank zarządza ryzykiem ESG.

Bank za cel stawia sobie integracje wskaźników niefinansowych ESG z istniejącymi systemami   i procesami zarządzania ryzykiem, aby możliwości i ryzyka mogły być w pełni rejestrowane i systematycznie zarządzane. Ryzyka ESG uwzględniane są przez Bank przy podejmowaniu decyzji kredytowych. Model zarządzania ryzykiem opiera się na regulacjach i procedurach bankowych wdrażanych przez BSZK w sposób proporcjonalny. Polityka ESG w Banku koncentruje się na realizacji Wytycznych EBA 2020/06/30.

Cele wdrożenia i realizacji Strategii ESG w Banku Spółdzielczym Ziemi Kaliskiej – Projekcja koncentracji Banku na sześciu celach Agendy ONZ.

Strategia Społecznej Odpowiedzialności Biznesu Banku Spółdzielczego Ziemi Kaliskiej koresponduje z długofalowymi wyzwaniami, przed którymi stoi nie tylko branża finansowa ale także polska gospodarka. Bank realizuje postanowienia rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) z dnia 27 listopada 2019 r. w sprawie ujawniania informacji związanych ze zrównoważonym rozwojem w sektorze usług finansowych. Na jego podstawie aktywnie angażuje się w kwestie dotyczące zrównoważonego finansowania, ryzyk klimatycznych i społecznych oraz tematów z tym powiązanych.

Przyjęcie Agendy 2030 oznacza utożsamienie się Banku z jej 17 celami zrównoważonego rozwoju dla świata przyjętymi przez społeczność międzynarodową. Poprzez realizację działań CSR – BSZK przyczynia się do realizacji 6 Celów Zrównoważonego Rozwoju ONZ, których ekspozycja została przypisana do działań w obszarze rynku, miejsca pracy, środowiska i społeczeństwa.